Boeing 767, a.k.a. Google Jet, landed at Moffett Field Tuesday afternoon before departing the next morning for Seville, Spain.
AP photo (below) loooks like a military craft in Moffett Field. The one above right is Valleywag's spoof image and the one left is the real one pictured in New Zealand.
Following the reports by SF Chronicle and NY Times, its FAA # (N2767) was blocked from viewing at FlightAware tracking system.
The holding company representing Google co-founders is paying $1.3m yearly parking fee for Boeing 767-200 and 2 Gulfstream Vs (nearly one 10th of Boeing's purchasing price) and agreed to let NASA place scientific instruments and researchers on Google Jet and their 2 Gulfstream Vs.
Noise is not an issue here, because NASA said it will keep its limitation at current level. So, it's not like Google duo all of sudden flying their jet from backyard to SFO for Ballpark game. It's just 'why it's not me?' sentiment among billionaires in the area. I bet Larry Ellison would allow all sorts of scientific equipments on his Gulfstream if he could use Moffett...
NASAから本社の広大な敷地を買い取ったグーグル。その創業者コンビが自家用ボーイング767型機(通称グーグルジェット、詳細)を、隣接するNASAモフェット飛行場に停めていることが分かった。
本社から車で10分。停泊料は2機あるGulfstream Vも含め年間130万ドルで、グーグルジェット購入価格の10分の1近い。因みにサンノゼ空港やサンフランシスコ空港にガフルストリームVを2機停めた場合の相場は年間24~36万ドルだが、ボーイングは自家用では停められないようだ。
写真は下がAPが伝えたモフェット飛行場の軍用機で、左上がグーグルジェット(ソース:Valleywag)。撮影場所はニュージーランドだ。社用じゃないから、右上の合成写真みたいなロゴはない。
ゴシップブログValleywagが先週飛行場に停まってるボーイング目撃情報を伝え、SFクロニクルが8月使用許可取得済みの事実を報じ、NYタイムズも追随。大変な騒ぎになっている。だって民間は普通、使えない飛行場だから。
クロニクルがFAAナンバー(N2767、飛行機のナンバーに相当)を入手してFlightAwareで現在地を確認してみたところ、今週火曜午後にもモフェット飛行場に入り、翌朝スペインに飛び立っていた(報道後、トラッキング閲覧はブロックされた)。
NASAは「騒音は規定内に制限する。NASAのスタッフと実験機材を積む条件で民間機にも使用を特別に認めた。つまりは合法」と発表している。みんな騒音、騒音と騒いでるけど、本当は「特別扱い」が嫌なんじゃ?
「実験に協力? おーいいとも。いくらでも積んでやるから使わせてくれ」
―サンノゼ空港で門限破りの常習犯が祟って、ぺんぺん草の生えたような僻地の空港に追い出されたオラクルのエリソン氏ならそう言いかねない。
UPDATE: グーグル戦闘機:Google Fighter Jet, 10/24/2008
AP photo (below) loooks like a military craft in Moffett Field. The one above right is Valleywag's spoof image and the one left is the real one pictured in New Zealand.
Following the reports by SF Chronicle and NY Times, its FAA # (N2767) was blocked from viewing at FlightAware tracking system.
The holding company representing Google co-founders is paying $1.3m yearly parking fee for Boeing 767-200 and 2 Gulfstream Vs (nearly one 10th of Boeing's purchasing price) and agreed to let NASA place scientific instruments and researchers on Google Jet and their 2 Gulfstream Vs.
Noise is not an issue here, because NASA said it will keep its limitation at current level. So, it's not like Google duo all of sudden flying their jet from backyard to SFO for Ballpark game. It's just 'why it's not me?' sentiment among billionaires in the area. I bet Larry Ellison would allow all sorts of scientific equipments on his Gulfstream if he could use Moffett...
NASAから本社の広大な敷地を買い取ったグーグル。その創業者コンビが自家用ボーイング767型機(通称グーグルジェット、詳細)を、隣接するNASAモフェット飛行場に停めていることが分かった。
本社から車で10分。停泊料は2機あるGulfstream Vも含め年間130万ドルで、グーグルジェット購入価格の10分の1近い。因みにサンノゼ空港やサンフランシスコ空港にガフルストリームVを2機停めた場合の相場は年間24~36万ドルだが、ボーイングは自家用では停められないようだ。
写真は下がAPが伝えたモフェット飛行場の軍用機で、左上がグーグルジェット(ソース:Valleywag)。撮影場所はニュージーランドだ。社用じゃないから、右上の合成写真みたいなロゴはない。
ゴシップブログValleywagが先週飛行場に停まってるボーイング目撃情報を伝え、SFクロニクルが8月使用許可取得済みの事実を報じ、NYタイムズも追随。大変な騒ぎになっている。だって民間は普通、使えない飛行場だから。
クロニクルがFAAナンバー(N2767、飛行機のナンバーに相当)を入手してFlightAwareで現在地を確認してみたところ、今週火曜午後にもモフェット飛行場に入り、翌朝スペインに飛び立っていた(報道後、トラッキング閲覧はブロックされた)。
NASAは「騒音は規定内に制限する。NASAのスタッフと実験機材を積む条件で民間機にも使用を特別に認めた。つまりは合法」と発表している。みんな騒音、騒音と騒いでるけど、本当は「特別扱い」が嫌なんじゃ?
「実験に協力? おーいいとも。いくらでも積んでやるから使わせてくれ」
―サンノゼ空港で門限破りの常習犯が祟って、ぺんぺん草の生えたような僻地の空港に追い出されたオラクルのエリソン氏ならそう言いかねない。
UPDATE: グーグル戦闘機:Google Fighter Jet, 10/24/2008
一瞬、「右上」と「左上」を読み違えてしまいました(w
ReplyDeleteが、トラックされたり色々するのなら分かりやすく塗り替えてしまえばいいのに!と思ったりするんですがそうも行かないのですかね?(w
なかなかカッコ良いですね。
ReplyDeleteGoogleJet。
対潜哨戒機P3Cの写真が一番大きいのは、ご愛嬌ですね。
もしかして、GoogleMap は海中にまで広がるのかな?
>「右上」と「左上」を
ReplyDeleteそそ、右上(窓がooooooooなのよね)ぐらい堂々と飛んでたら誰も文句…言わない?
>P3C
げ、ほんとだ。ひゃー、これ一目で分かりました? ゴジラ?
なんか最初は「ジャンボ言っても中古だからガルフストリームより安上がり」って話でしたよねえ…(ガルフもってるじゃん)。