ツイッター世代の新聞輪転機(動画):Little Printer - Newspaper for the Twitter Age @FastCoDesign


Hello Little Printer, available 2012 from BERG on Vimeo.
Little Printer is the culmination of BERG's experiments in "incidental media," a term BERG coined with Dentsu to describe ubiquitous-yet-unobtrusive digital content. "Little Printer can bring you paper deliveries, regularly, quietly and happily, without competing for attention with the bright flickering screens in your life," Webb explains. - A Newspaper For The Twitter Age: The Size Of A Sales Receipt, And Edited By You | Co. Design

 これはロンドンのBERGEがつくったミニ輪転機「Little Printer」。手のひらサイズのキューブ型の感熱式プリンターで、操作はBERGECloudというクラウドのサーバーで行う。

スマフォのアプリでフェイスブック、英紙ガーディアン、フォースクエア、BERGE独自コンテンツから印刷したいデジタルコンテンツを選んでおくと、レシートみたいなちっちゃな紙に日に1回か2回の定時に印刷して吐き出してくれるんだって。か~わい~。

敢えて紙に印刷する意味はあるの? と思っちゃうけど、マット・ウェッブ(Matt Webb)CEOはCo. Designに、紙は大事なコミュニケーションツール、ソーシャルメディアはソーシャルメディアでも紙(最長10インチ、25.4cm)は本当に印刷したいものだけキュレートして、本当に届けたい相手だけ選んで送らなきゃならない、そこが違いだ、ってなこと言ってる。確かにニュースフィードの洪水に疲れた人はホッとするかもね。

電通ロンドンとBERGEが考えたincidental media(もっとユビキタスなんだけど、もっと自己主張がなくて邪魔にならない添え物、おまけメディア)」(動画下)の応用。2012年発売。





[Co. Design]

Comments