May 24, 2010

米国でプリペイド携帯が売れている:Why prepaid phone is selling well

Even Michael Arrington revealed that he bought a $25 prepaid model from Radio Shack for temporary use and "now a hard-core LG 100 prepaid phone fanatic."   That pretty much sums up the feeling that underlines a current shift away from two-year contracts toward prepaid cell phones.

Together, the seven largest U.S. wireless carriers expanded their contract subscribers by just 230,000 people in the first quarter. That's negligible compared to their entire customer base of 280 million. Prepaid service, meanwhile, attracted about 3.1 million new subscribers to the seven largest carriers in the quarter. [...] This marks a sharp reversal of trends. In the same quarter just two years ago, the comparable carriers added 3 million subscribers under contract, and 2.3 million to prepaid plans.

今年第1四半期の米大手携帯電話会社7社の携帯契約新規加入者は23万人で、全体の利用者2億8000万人から見たら微々たる数だ。一方プリペイドサービス新規加入者は7社合計約310万人にものぼる。たった2年前の同四半期には契約新規加入者の方が300万人で、プリペイドプランが230万人だったから、逆転現象が起きている。

About one-fifth of Americans with cell phones are on prepaid, according to the New Millennium Research Council, a Washington-based think tank.
ワシントンのシンクタンクNMRCによると、米国では携帯利用者の約5分の1がプリペイドという。 - San Jose Mercury News

What's interesting is that the popularity of text messaging has also contributed the trend.  As NYTimes recently reported, people nowadays just text and don't talk on the phone, leaving hundreds of minutes unused.

マイケル・アーリントンが間に合わせに買った25ドルのプリペイド携帯にハマってる話を読んで、アメリカでプリペイド携帯が低所得層以外の人にも売れてるというニュースを思い出した。

面白いのは、テキスティング流行りも契約離れの要因になってる、というコト。

先日ギズが「しゃべらない現代人」として伝えたNYタイムズの記事にもあったように、携帯電「話」のトラフィックは昨年初めてデータ通信が通話を抜いた。現代人はテキスト送信でほぼ全部用が済んじゃうので、しゃべらない。毎月通話ミニッツが残るばかりで勿体無いのでプリペイド、というわけ。

プリペイド市場の急成長を受け、キャリアの間でもサービス合戦が起きている。


Related:
Battle of the Prepaid Plans
Verizon CFO Says Prepaid Threat Not A Big Concern
Cellphones Now Used More for Data Than for Calls - NYTimes.com

[San Jose Mercury News, TechCrunch]

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