July 27, 2014

アメリカ人に人気No.1のバーガーチェーンはMでもBでもない:The Habit, America's Favorite Burger Chain

"On a scale of 1 to 10, how would you rate the taste? "
質問「味を10段階で評価してください」(c) Consumer Reports

I knew it!  Yes, The Habit is mouth-watering, fresh, quick, friendly, and cheap.  It's beyond comparison.  If you're wondering why it's expanding so aggressively in recent years, read Noozhawk, Santa Barbara's local news.

As for In-N-Out, I have mixed experience.  Last time when I ordered its double burger at $5.50 for take-out, they only gave me buns and patties, nothing else. Not even a slice of onion, tomato, or lettuce.  I told myself, 'maybe I was supposed to order their secret menu,' and ate it anyway.  Turned out their buns and patties taste nothing special.  They are as tasteless as the cheapest ones you buy at the local grocery store.


コンシューマー・レポーツがアメリカ国内65のファーストフードチェーンを味で評価してもらうアンケートを行い、最新ランキングを発表した。ハンバーガー部門トップはなんと新星「The Habit」で、マクドナルドは堂々最下位、バーガーキングも下から3番目だった。

The Habitは加州サンタバーバラの老舗バーガー屋だ。2008年にコネチカットのプライベート・エクイティ・ファームから大型投資が入って、創業者兼CEOと社長が退任し、Cheesecake Factory社長兼COOの実績のあるRuss Bendel氏がCEO兼社長に抜擢され、以来、5~7年で加州、ネバダ州、アリゾナ州を中心に100~120店舗オープンするアグレッシブなフランチャイズ展開をスタートした(サンタバーバラの地元紙Noozhawkより)。

うちの近所にも開店して若い衆にえらい評判だったので行ってみたら、もう旨いのなんの。レタスもトマトもピクルスも新鮮でみずみずしくて、たまねぎは表面カラメルに焼いてるし、もう、同じハンバーガーとは思えない美味しさ! 安くて速くて店員さんもかわいいし、一度食べたら後戻りナシだわ~。

2位はシークレット・メニューで人気の「In-N-Out」だが、こっちは店(員)によって外れが…。先日ダブルバーガーを夜ボーッと注文したらパテとバンだけでレタスもトマトも玉ねぎもないボッサボサのが入ってて、「これで5ドル50かい!金返せ!」ってなった。頼み方が悪かったのかなと思って食べたけど、はっきり言ってバン&パテの味はスーパーで買う一番安いバン&パテと大差ない。それがわかったのは収穫だった。

そんなわけでThe Habit。お見かけしたらぜひ♫



[Consumer Reports via Daily Mail]

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