February 11, 2009

ペプシの引力と新ロゴ背後の深遠なロジック:Pepsi Gravitational Field


This brand identity document was supposedly produced by the Arnell Group during their recent redesign of the Pepsi logo. It traces back the evolution of 5000+ years of shared ideas in design philosophy, BREATHTAKING Brand Heritage, evolution of Pepsi ethos, DNA of Pepsi logos, Golden Ratio, Pepsi's gravitational pull, and looks toward the future of Pepsi Universe.  -This is a joke, right?


これはペプシの新ロゴを最近デザインした広告代理店Arnell Groupが、その背景にある深遠なロジックを27ページにまとめた内部資料。

人類5千余年のデザイン哲学の進化、息呑むブランド伝統、ペプシのエトスの変遷、周囲波動との因果関係、ペプシ歴代ロゴのDNA解析、貝殻・モナリザ・神殿に眠る黄金比、光の進路を曲げるペプシの引力(上図)、角度によって表情を変える新ロゴ(左図)の妙味を説き、ペプシ宇宙の未来を展望する壮大なプレゼンである。

広告予算を湯水のごとく使うペプシのことだから、「ずっと真っ二つもアレなんで今度はスマイリーっぽく曲げましょうよ。は? 曲げ具合? それは商品ごとに気分で変えます。いろんなスマイリーがいた方が面白いですからね、あはは」では困るんだろう。

[via GMSV, Gawker, Transcript]

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